Yunnan- Kunming- forsta dagen

Jag och Sofie valde att aka till Yunnan framst for att se risfalten i Xinjie (i sodra Yunnan) men aven for att besoka Kunming (Yunnans huvustad). Imorse tog vi flyget fran Hongqiao airport i Shanghai och efter 3 skumpiga timmar i vart miniplan sa var vi antligen framme i Kunming. Bade jag och Sofie foralskade oss direkt i Kunming, the city of eternal spring. Det forsta vi bada la marke till var hur annorlunda invanarna i Kunming ar mot de i Shanghai. Har ar all mycket mer avslappnade och det markes redan nar vi steg av planet.

Efter en kort taxiresa for (Y20) sa kom vi fram till vart Hostel, The Hump Hostel, som ligger mitt i staden. The Hump hostel ar en av de battre stallena jag bott pa i Kina och jag alskar vart hostel. Det ligger i ett mysigt omrade omgiven av sma marknader som saljer vackra smycken och prydnader. The Hump hostel ar jattemysigt och har en bar/kaffe dar alla backpackers mots och delar med sig av sina upplevelser. Det basta maste dock vara den stora terrassen pa overvaningen som bade har for- och eftermiddags sol.

Vi har precis atit en riktig god middag bestaende av stekt ris med gronsaker och agg (Y6). Vi hittade en liten restaurang "off road" och blev bjudna pa sma ratter- saltade jordnotter, chilibonor, kal i chilisas och soppa- vilket ar riktigt gott.

Nej, nu ska jag och Sofie unna oss en drink i kvallssolen och fira starten pa vad som kommer bli en helt underbar resa. Men forst sa maste jag nog springa och hamta varldens basta svenska uppfinning- MYGGA- innan myggorna ater upp mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0