Fast pa en kinesbus

Fast pa en Kinesbuss

Text: Sofie & Sandra
Musik: Fangad av en stormvind med Carola

VERS
Vi har aldrig slutat tro
att efter varje natt vantar gryningen.
Det var tills vi klev ombord
pa denna javla buss
som aldrig kommer fram

Kanner doften fran en stinkande kines,
och nu var det faktisk nan som fes

REFR.
Vi ar fast i en kinesbuss,
mot Chengdu.
Och kanske om vi har tur
kommer vi fram den har veckan.
Fast i en kinesbuss,
natt och dag.
Har finns bara obehag
Fast i skiten mitt i ingenstans

STICK
Vi star tillsammans
forenad av vikingakraft.
Vi knuffar bussen for ett stup
och satter den i brand

REFR
Vi ar fast i en kinesbuss!
Fast i en kinesbuss
mot Chengdu.
Och kanske om vi har tur
kommer vi fram den har veckan.
Fast i en kinesbuss,
natt och dag.
Har finns bara obehag
Fast i skiten mitt i ingenstans



Ja, den har laten skrev jag och Sofie mitt i ingenstans i bergen mellan Songpan och Chengdu. Vi var namligen fast pa en buss utan syre och fungerade aircondition i 12-13h.

Resan mellan Songpan och Chengdu skulle egentligen ha tagit 8h-baggis tankte vi- men istallet blev vi fast i bussen 4 h extra.  Forst sa holl vi pa att krocka med en motande lastbil och spenderade 40 minuter med att forsoka komma forbi varandra, sedan fastnade vi i leran och efter det fick vi punktering. Glomde jag nagot nu? Ajuste, vi fick stanna for poliskontroll i 40 minuter ocksa.

Det kandes som att resan ALDRIG skulle ta slut. Vi var fast pa en kinesbuss och kom inte fram forran sent pa kvallen. Fy!

Dessutom maste jag tillagga att de holl pa att arbeta pa vagarna, vilket betydde att det var valdigt lerigt och vi fick en slirig och skumpig aktur upp och ner genom bergen.

Men jag och Sofie var bra pa att underhalla oss sjalva och lekte "Gissa vem"-lekar och skrev var underbara sang. Vi stod helt klart for underhallningen pa bussen och kineserna tittade konstant pa oss.

Hur som helst, ikvall tar vi FLYGET till Beijing (vi lamnade tillbaka tagbiljetterna och bokade flyg da vi inte orkar med over 25h pa tag). Nagot dyrare, men helt klart vart det!

KRAN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

HAHAHAHA den där låten i mitt hjärta :love:



Kran till dig med förresten ;)

2010-05-27 @ 19:46:23
Postat av: Sandra

Kran Kran..! Gud va manga som har papekat det nu.. haha.



Den laten ar redan en hit har i Kina. Vanta tills dne nar dansgolven i Stockholm.



Lskar dig



2010-05-28 @ 11:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0