En liten update

Just nu har jag sa mycket att blogga om sa att jag inte har lust att blogga. Men jag gor ett liten forsok till en kort uppdatering..

Alla har ledigt fran Fredag till imorgon, Tisdag har i Shanghai pga. expot. Det betyder att det har varit helt galet med folk i stan och speciellt i tunnelbanan. Ibland far till och med fightas for att komma pa eller av taget och det ar alltid lika roligt nar kineserna anvander all sin kraft for att trycka pa och vi vasterlanningar inte ror oss i flacken (vi ar ju nagot stabilare haha).

Pa Fredagen blev det dock en total vandning vad galler temperatur och vader och vi har haft stralande sol och runt 30 grader sedan dess, vilket ar for varmt for att vara i en storstad. Jag och Sofie har fatt andra vanor och lever numera pa morgonen och kvallen och stannar inomhus mitt pa dagen. Det ar dock alltid lika mysigt att komma ut pa morgonen i Kina da alla pensionarer ar ute och motionerar. De gor gymnastik, qigong, spelar badminton och sa gar de baklanges (ett fenomen jag bara sett i kina) och i parken spelas kinesisk folkmusik.

Jag och Sofie har tagit det ganska lugnt pa "lovet" och det var verkigen efterlangtat att ha nagra slappa dagar. Sjalvklart sa blev det ocksa manga Starbucks besok och iskalla Coffee Frappccino.

Pa Lordagen anordnade jag och Sofie en spelkvall for alla "Shanghaigans" som vi kallar oss, vilka innefattar: Oley, Tom, Linda, Love, Jami, Matt, Tom och kinesiska Allison (som var pa besok fran lilla Taixing) och sa Sofie och jag forstass. Det var riktig lyckad kvall med god mat (taco buffe) och mycket skratt. Jag och Sofie hade fixat till lagenheten, satt up ballonger och forberett lekar. Vi hade en rolig gurk-stafett (da Sofie lyckades med bedriften att dela pa gurkan), pop-quiz (med fragor om personer fran TTC) och charader (med kandisar och personer fran gruppen). Vinnande ur tavligen gick faktiskt mitt lag som bestod av Tom, Allison och Matt och gick under namnet "Tom and the othets". Det var en lyckad kvall helt enkelt..


Som medlem i vinarlaget fick vi ta emot ett fint pris- masker med
little sheep figurer (en riktig kinesisk grej).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0