En dag med min favoritklass

Idag ar det Torsdag vilket betyder att jag har min favoritklass hela dagen och det ar alltid kul. Dagen borjade med lek och pyssel i klassrummet som vanligt kl. 8-9 och sedan utomhus aktiviteter kl. 9-10. Att vara utomhus och springa runt i 30 graders hetta med 86% luftfuktighet  och leka var dock ingen hitt. Det slutade med att vi alla var dyngblota och helt utmattade.

Vid kl. 10.00 sa har jag vanligtvis lektion, men idag hade de fotografering sa jag spenderade formiddagen pa "kontoret" (dvs. det lilla rummet med datorer och kindergarten stolar). Sedan hade jag en kort lektion och barnen fick farglagga och ova pa att skriva ord med S.

Efter en god hemlagad lunch sa var det dags for de efterlangtade K1 lektionerna (2-3 aringar). Efter 20 minuters med flashcards lekar och sanger fick vi antligen var efterlangtade eftermiddags-rast. Da passade vi pa att springa forbi fruktmannen och handla vattenmelon (som inte kan vara mer perfekt).

Hur som helst, pa eftermiddagen var det dags for lektion igen. Pa Torsdagar har jag bara killarna, vilket betyder att vi kan kora lite mer "avancerade" lekar.

Dagens lektion var riktigt rolig, aven for mig som larare. De skulle lara sig nya ord pa S och sa lekte vi massa flashcards lekar som vanligt. Istallet for att fa poang for varje gang de svarar ratt/vinner sa fick de istallet skjuta med en leksakspistol (fran helgens lekar) pa en pricktavla som jag ritat pa tavlan. Vilken succe det var!

Vi alla skrattade da skotten (= en pinne med sugpropp) flog at alla mojliga hall och man fick halla sig undan for att inte fa en sugpropp rakt i ogat. Ah vilken rolig lektion...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0