Livet i ett vykort

I love Thailand...och snart forstar ni varfor:

Vi ankom mitt i natten till Bangkok och akte direkt till vart hostel. Bade flyg- och taxiresan gick smidigt och det kandes nastan for enkelt nu nar vi ar vana med Kina. Vart hostel var helt ok och lag bra till for att stanna over natten. Dagen darpa tog vi taxi till "busstationen" som helt enkelt var utanfor en polisstation i centrala Bangkok. Dar stannade vi nagra timmar och at helt otroligt god och billigt thai- mat.

Darifran tog vi sedan nattbussen (a la 12 timar) till Krabi, vilket ocksa gick latt och smidigt. Val framme i Krabi lamnade vi packningen och drog direkt till stranden dar vi avnjot nagra timmar i solen, drack fruktdrinkar och at glass. Pa kvallen var det aterigen god thaimat som gallde och kortspel pa altanen. Det hostel som vi bor pa ar riktigt mysigt och pesonalen ar trevlig. Dessutom delar vi rum med en rolig liten fransman vilket inte kan bli annat an top noche!

Idag at vi frukost och tag baten till en o som ligger cirka 20 minuter fran hamnen i Aonang. Det var otroligt vackert och vattnet var det gronaste nagonsin. Det kandes som att leva inuti ett vykort: 30 grader, stralande sol, hoga klippor och det grona saltvattnet. Jag och Anja drog dessutom ut pa en liten sim- och klipptur. Vi klattrade och simmade in i grottor och det var sa vackert. Luften var helt underbar (utan luftfororeningar som vi ar vana med i Kina) och vattnet annu klarare. Dessutom fick vi sallskap av en hel del vackra fiskar och jag lyckades aven med bedriften att branna mig pa en brannmanet. Yes, nu har jag ett stort rott brannmarke som ett tjockt streck pa hakan vilket bara vagrar att forsvinna.

Forsta gangen jag ar lika brand och rosa som Sofie och Anja, hoho...;)



Kommentarer
Postat av: Alina:)

cant wait to see u all again

2010-01-22 @ 12:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0