Guangdong- Foshan

Lördag den 18 januari tog jag och Sofie taget fran Shanghai till Guangzhou East. Vi hade en riktigt mysig tagresa och hade tur (enlig mig, otur enligt Sofie) att fa de övre sängarna. Resan tog sammanlagt 15 timmar och det var minst sagt en upplevelse att ta sig runt inne pa tagstationen i Shanghai och hitta till taget, framförallt da Sofie släpade pa flera tunga väskor och jag pa min tunga backpack!

Pa Söndags morgonen kom vi fram till Guangzhou och gick vi direkt till Starbucks där vi hade en riktigt frukost- muffin, wrap och te. Efter 1h kuaikuaikuai- taxiresa med kinesisk folkmusik i bakrunden kom fram till Anjas skola i Foshan. Anja har undervisat kindergarten och primary här i Foshan och hennes elever är verkligen jättesöta. Dessutom är skolan mindre strikt än Yucai där jag undervisade!
Det var riktigt härligt att komma tillbaka till södra Kina, föredrar maten här och det är sa annorlunda fran norra Kina och Shenyang. Pa eftermiddagen gick till en sjö som ligger mitt inne i stan som var riktigt mysigt. Det spelades kinesisk musik, folk flög drake och akte bat. Vi köpte med oss lunch och hade en riktigt mysig picknick i solig och njöt av den 20 gradiga värmen.

Idag- Mandag- vaknade vi hyffsat sent och gick tillbaka till sjön där vi at en supergod frukost och pratade minnen. Nu haller vi alla pa och packar inför Thailand. Ikväll gar planet strax efter 23 och flygresan tar cirka 3h. Kan inte första att vi snart är i Thailand och flyr undan Kina för 9 dagar.

Hur som helst kommer vi ankomma till Thailand mitt i natten. Sedan kommer vi ha en heldag i Thailand inna vi tar nattbussen till Krabi (12h aktid) där vi har bokat Hostel för en natt. Kommer att stanna i  Krabi tills vi aker hem och maste ta oss till Bangkok.

Ha det bra därhemma!

Hälsningar,
Chocolate-, Banana- och Youghurt smoothie (me)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0