'I imagine it being more fun in my head', Love

Idag skulle vi traffas pa skolan for 'ett kort intro' till deras undervisningsmetod. Detta korta intro visade sig halla pa i en hel dag och vi satt dar pa de sma stolarna (for kindergarten barnen), hade halvont i ryggen, forsokte koncentrera oss och lyssna pa like-amerikanen (han sa like minst 3 ganger i varje mening). Han demonstrerade det material vi ska anvanda och foretradde foretaget Scholastic som saljer utbildningsmaterial till olika skolor i hela varlden. Deras utbildningsfilosofi ar kort och gott att man ska kombinera larande med lek, vilket ska bli skont efter att ha undervisat pa strikta Yucai i Shenyang.

Jag ska undervisa tva K3 klasser, 5-6 aringar, som ska vara hyffsat bra pa engelska. Jag ar glad att jagf ick de aldre eleverna aven om det betyder att jag maste folja den sk. Reading line. Det betyder att min undervisning ska folja nedanstaende procedur och lektonen kommer att delas upp i tva delar:

Del 1
5 min: halsa, kort diskussion
3 min: sanger
12-17 min: arbeta med boken (om bokstaver, med uppgifter till)
5-10 min: lek

Del 2
5 min: halsa, diskussion
5 min: fragor och svar
5 min: sanger
20-30 min: arbeta med boken
10-15 min: lek
1-5 min: sammanfattning

Vi kommer att ha tva lektioner varje dag och tiden darimellan ska vi spendera i klassrummen dar vi ska leka och prata engelska med barnen. Vi kommer att borja strax efter 8 pa morgonen och da leker vi forst med barnen. Sedan foljer 'outdoor activities' och sen ar det lunch. Efter lunchen ar det lektionsdags innan deras sovstund (mellan 12.30-14.30 har vi 2h rast, jippi!) och sedan avslutar vi med en lasstund innan hemgang. Vi slutar strax innan 16.

Jag och Sofie kommer att ha en kinesisk (och engelsktalande) assistent var, vilket kanns bra. Min assistent Karen ar nagot aldre an mig, men verkar trevlig och rar.

Sa det var lite uppdatering om min skola och mina nya rutiner om ni nu orkade lasa igenom hela inlagget. Ska forsoka uppdatera med lite bilder pa skolan, lararna och eleverna sa fort som mojligt!

KRAMAR fran ett regnigt Shanghai :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0