En av Beijings pärlor

Beijing slutar aldrig att överraska. När jag trodde att jag sett det mesta (gar aldrig att se allt) sa hittar vi det bästa stället jag varit pa hittills. Under marken och gömt brevid Mc' donalds finns en av Beijings pärlor som numera även jag känner till- The Underground market. Priserna är oslagbara och det är inte ens värt att börja pruta när äkta Topshop-tröjor (tom. fran arets kollektion) säljs för 50 kronor. Det är synd, men ocksa skönt, att inte manga turister vet om detta ställe vilket gör att marknaden känns "mer kinesisk".

Tillskillnad fran manga andra marknader som säljer halvbra fusk-kopior sa kan man här köpa riktiga varor fran fabrikernas andra sortering, vilket kan betyda allt fran en liten felsöm till en trad som sticker ut. Köpte mig själv en topshop tröja, levis skärp och ett par strumpbyxor. Anja och jag spanade även in varsin skinnjacka som vi ska ga tillbaka och köpa innan vi aker till Shanghai. 360 lät ju sa dyrt, vilket egentligen är sjukt billigt för en äkta skinnjacka (som vi tyvärr inte insag innan vi kom tillbaka till hotellet..


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!



Jag ska till Peking snart, exakt var hittar jag denna spännande marknad? Har förstått att det finns flera McDonalds :)



Angelica

2011-11-04 @ 09:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0