“No smoking”, “No shouting”, “No pushing”


Mina "kids" gick runt och larde de aldre reglerna infor expot.


Morgonen borjade med kinesisk opera- vackert, men inte lika uppskattad kl. 9 pa morgonen.

“No smoking”, “No shouting” och “No pushing” var ledorden for dagens Fredags akvititet. Morgonen borjade med lek som vanligt och sedan gick vi igenom reglerna for Shanghai World expo pa engelska och kinesiska. De fick ocksa lara sig att saga “Better city, better life” som ar sjalva grundiden bakom expot.

Sedan fick de satta pa sig roda band med kinesiska tecken som jag inte forstod vad de betydde innan det var dags att bege sig ut I regent. Vi skulle namligen besoka ett center for pensionarer, vilka mina elever skulle lara reglerna for expot.

 Det var sa gulligt nar de forsokte lara de aldre engelska och det blev mycket skratt pa vagen tills de antligen kunde saga saga de tre reglerna pa nagorlunda bra.

Nu ar det dags for demo-lektion for foraldrarna. Jag har laddat upp genom att terrorisera Sofie  med barnsanger som jag ska sjunga med min klass.: “Polly put the kettle on”, “Five little peas”, “Hello, how are you”… stackars Sofies oron!

 PS! Lid inte med Sofie for mycket for hon ar varldest mest osociala manniska  just nu med sin Twilight bok I handen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0