Helgen

Efter en rolig Fredag med demo-lektioner for foraldrarna sa kom antligen den efterlangtade helgen. Pa Fredags kvallen bestamde vi oss for att aka in till stan for att klippa oss och det finns ingen battre salong an Bensen (i Jing'An omradet). Jag har varit dar en gang forrut och det var lika trevligt att komma dit igen.

Det ar en av fa salonger som jag vagar ga till och slappna av nar de klipper mitt har utan att vaka over frisoren som en hok. Mark, "var frisor" ar duktig och valdigt trevlig. Dessutom ar han van att bade klippa oich farga vasterlansk har, vilket verkligen marks...

Hur som helst sa blev vi bada fina i haret och det kandes skont att kunna unna sig nagot efter att ha levt "ett fattigt liv" med haliga klader och utan att lagga nagra som helst pengar pa utseende.

Pa Lordagen hade jag en dag pa egenhand och jag gick i princip runt i alla delar av centrala Shanghai. Det ar verkligen nagot jag alskar med Shanghai, att man kan ga overallt och slipper att aka tunnelbana eller taxi. Det ar ocksa roligt att  hur olka alla delar av Shanghai ar- omradet runt Jing'An, French Concession area, och omradet runt Nanjing Rd mm. I Shanghai finns lite av allt och det ar definitivt inte sa vasterlanskt som alla sager om man bara lamnar omradet kring Nanjing Rd.

Efter en lyckad shopping pa Nanjing Rd och Houhai Rd kom jag stolt hem med en ny jacka och ett par nya skor. Sa skont det kandes att antligen ha ett par nya klader (utan hal och slitning)...


Nar jag ar i stan sa undviker jag helst Nanjing Rd. Hall utkik efter mitt inlagg med Shanghai tips som snart pbluiceras i bloggen...

Kommentarer
Postat av: Manda

Hej, vi pratade med dig för ett par månader sedan. Vi undrar om vi kan hänvisa till blogg i vårat projektarbete om vad man kan göra efter studenten.



Mvh

Amanda Sterner & Jessica Schering

www.justanotherprojektarbete.blogg.se

2010-04-15 @ 12:39:12
URL: http://justanotherprojektarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0