Fresh mart- ett stort WOW!

Oj, vad lange sedan det var jag uppdaterade bloggen. Det betyder att jag har haft det fullt upp och det har jag!

Hur som helst sa hade jag och Sofie en undebar helg, ja numera ar det tva veckor sedan. Vi akte till Zhongshan park, njot av solskenet, kinesisk musik och street-food. Sedan avslutade vi dagen med ett besok pa Fresh Mart (nara Jing’An temple station) och det kan sammanfattas med ordet WOW (eftersom det var I princip det enda vi sa nar vi spenderade 1,5h med att kolla igenom deras sortiment)!

 “WOW, titta dem saljer avocado”

 “WOW,  titta, lax”

Vi maste ha sett riktigt faniga ut nar vi gick upp och provsmakade allt fran vitloksBROD (riktigt brod, inte kinesiskt luftigt brod) till ostar. Det slutade iallafall med att vi gick darifran med en kasse med lax, rosevin och lite annat smatt och gott infor kvallen. Ah, jag alskar dessa myskvallar med Sofie och lite snax framfor tv:n!


Zhongshan park, lite majs, en fet wrap och en kinesisk tant som gor gymnastik ar allt som behovs for en lyckad eftermiddag. Slang pa en falsksjungande tant som sjunger kiensisk opera ( aoughh) sa blir dagen oslagbar! (Bilden ar snodd fran Sofie som i sin tur har snott den fran google.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0