Söndag morgon

Godmorgon, veckorna gar snabbt här i Shenyang och det är redan Söndag.

Igar kväll hade jag 4,5 h Mandarin i streck, först hade vi Tisdagslektionen (som vi missade pga. dalig väder och galen trafik) och sedan Lördagslektionen. Vi lärde oss att räkna till en miljon, vilket känns riktigt onödigt här i Kina. Tal över 200 är bara att glömma.

Maste berätta vad som hände i Torsdags. Jag och Mel satt och at som vanligt och da kommer "mannensomalltidfarmatenserveradavpersonalen" och sätter sig brevid oss. Vi har hela tiden undrat varför han är sa slö och inte gar och hämtar sin mat som alla andra och da fick vi svaret- han är the headmaster's headmaster. Det finns nämligen en rektor för varje alder och han är skolan huvudrektor sa att säga. Eftersom han inte pratar nagon engelska fick en annan lärare översätta. När vi kom in pa att jag vill jobba som jurist i framtiden blev han väldigt intresserad av att veta mer och det slutade med att han fragade om jag vill följa med pa rättegang nästa vecka. SJälvklart vill jag det, speciellt när jag lyckades lura med Mel dit!
Det är tydligen ett känt fall här i Shenyang som ska tas upp till rätten, spännande...

Har ocksa blivit fragad om att jobba extra pa fritiden. Nagra vänner till en lärare pa skolan vill att jag kommer hem till dem nagra ganger i veckan och undervisar deras barn. De fragade vad jag vill ha betalt, men har ingen aning vad som är rimligt. Far kolla upp det med var kontaktperson!

Vad mer? Jo, skolan stängdes pa Fredagen pga. att sa manga elever och lärare är sjuka. I min favorit klass med 42 elever var bara 20 där förra veckan. Undrar vad som händer nästa vecka. Skulle inte vara helt fel om skolan stängs en hel vecka liksom Love's skola gjorde. Det betyder en flygbiljett till Hainan, Shanghai eller Guangzhou och en veckas semester.

Skype ikväll mamma?

Kram

Saknar er mina smoothies, om 2 manader drar vi iväg pa en rundresa genom Kina..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0