Update

En liten update...

Hedda:
Hedda, ar en tjej som kommer forbi mitt kontor varje dag for att bara ha en "chat" och ova infor hennes exams. Hon ar en riktig toppentjej och det ar alltid lika trevligt nar hon kommer forbi kontoret.

Pictionary: Den har veckan har jag haft en riktigt lek-lektions vecka, iallfall de sista 15 min av lektionen. Visst gillade jag ocksa lekar och tavlingar nar jag var ybngre, men mina elever ar extrema- de absolut alskar pictionary och gor allt for att vinna. Har lika kul varje gang!

11 h Mandarin a week: Har just insett att vi har totalt  11 h mandarin i veckan. 2 ganger 1h med Serena (i skolan), 2 ganger 2,5h med Crystal ( i stan) och 30 min varje dag med mina tre elever som kommer till vart kontor. De ar super gulliga. EN dag knackade de pa dorren och fragade 'Sandra, can we be your Chinese teachers?" och efter den dagen kommer de hit forbereda med glosor varje dag. Idga larde vi oss klader och yrken. Det som ar synd ar att vi har massor med lektioner med ingen tid att faktiskt ova pa egen hand. Vi har coksa raknat ut att de vill att vi ska lara oss ca 300 glosor varje vecka, men blir ca 30 i slutandan.

Vattenlackan: For en vecka sedan horde jag ett bubblande ljud komma fran toaletten. I ogonvran sag jag hur toalettlocket reste sig och hur vatten borjade rinna ut. Sedan dess har mitt rum varit fullt av vatten och jag behover klattra runt for att hamta saker. Vi upptackte aven ett hal i sidan av toaletten dar vatten hal tiden sipprar ut och nar jag trampar pa golvet sprutar vatten upp fran springorna mellan plankorna. Vattnet har till och med spridit sig utanfor mitt rum och i korridoren ar golvet morkare runt mitt rum ha. Sa forhoppningsvis far jag byta rum imorgon. Hoppas bara att dte har ett annat rum ledigt...

Besok pa polis stationen: Och sa var det besoket pa polisstationen...Nar jag och Mel var och shoppade blev Mel bestulen pa hennes vaska. Vi fick vanta pa att polisen kom och sedan fick vi se videon fran overvaknings kamerorna. Redan nar en mannen (som visade sig vara tjuven) kom in i bilden, forstod vi att det var han. Det var sa uppenbart pa film! men han var ett riktigt proffs.. I hela 15 minuter gick han runt dar vi satt och provade skor och nar jag gick till en annan skoaffar satte han sig brevid Mel med en damsko (!) i handen och tog hennes vaska. Sedan halvsprang han darifran... Vi fick sedan folja emd polisen till polisstationen dar vi inte gjorde ett smack..vi var dar i cirka 30 min och sen akte vi tillbaka till campus.
aven om mel blev av med en del vardesaker hade hon tur. Dagen innan hade hon hela manadslonen, hennes dator och mobilen i handvaskan, vilket hon lamnat hemma denna gang. Stackars tjuven fick bara med sig 100 yuan, en halvdalig kamera och anvanda traningsklader...


Jag och mina sma mandarin lärare pa kontoret...




Kommentarer
Postat av: Bombanji

ojsanojsan sandrapandra... besök hos polisen? busigt busigt ;)

Verkar superhärligt där i Shenyang - längtar jättemycket tills vi kommer och hälsar på :)

Har höstlov hela den här veckan, så vad sägs om att skypa någon dag? C;

älskar dig! <3

2009-10-26 @ 10:18:58
Postat av: Bombanji

ojsanojsan sandrapandra... besök hos polisen? busigt busigt ;)

Verkar superhärligt där i Shenyang - längtar tills jag få komma och hälsar på, vilket är om nästan bara två månader! WIIIHOOO! C;

Har höstlov den här veckan, så vad sägs om att skypa någon dag? :)

äslkar dig! <3

2009-10-26 @ 11:01:59
Postat av: Sandra

Bara 2 mander kvar..det kommer bli sa kul nar ni kommer!



HOSTLOV?! Da maste vi skypa Bombanji. Maila tider du kan till mig.



Lskar dig mer

2009-10-27 @ 06:32:46
Postat av: Sofie

Hahaha vattenlacka lat ju intressant?! Vad har du gjort pa toaletten Sandra? Hahaha...



Jag hade samma problem med kinesiskan - for manga ord att lara mig... Sa nu ska jag kora 40 ord i veckan stenhart! Har satt upp lappar over hela vaggarna i mitt rum med glosor vilket faktiskt funkar valdigt bra :) Sa det ar ett hett tips nar du far ett nytt rum, haha.



Kommer du at skype eller msn nagonting? Vore kul att horas av. Kram!



2009-10-27 @ 13:19:52
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Postat av: Pinky

Oj hahah.... ser nu att jag råkade skicka två nästan exakt likadana meddelanden ;)



Va mysigt det låter med toalettvatten i sovrummet, längtar tills jag kan komma och vada i det tillsammans med dig ;)

Ska bli jättekul att komma och ser hur du har det! och självklart shoppa lite i peking också C;



Jopp, höstlov it is... kanske kan skypa imorgon eller på torsdag? vilken tid och dag passar bäst för dig? :)

massor av kärlek <3

2009-10-27 @ 14:27:01
Postat av: Sandra

Cecilia, jag bokar dig idag (Onsdag)klockan 2-3 for skype?!



ta med en tom revaska sa fyller vi den i beijing alskling :)



2009-10-28 @ 02:32:54
Postat av: Sofie

svar: Yes later bra! :) Kan imorgon kvall, sedan aker vi till Shanghi over helgen sa nasta gang jag kan ar typ mandag kvall. Vad funkar bast for dig? :) Kram

2009-10-28 @ 07:12:06
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0