Rusning pa kontoret




Poserande- Pat, Sophie, Mel och jag pa kontoret

Idag har vi haft en riktigt bra dag. Sverige-lektionerna gick bra och ar valdigt uppskattade, i slutet av lektionen säger de ofta " teacher, don't stop" och det kanns som ett bra betyg. Har en power-point med bilder som jag visar och haller lektionen kring. Da och da far de uppgifter att göra, ex. att jämför svenskar med människor i Kina och jag försöker hela tiden ha en öppen dialog och fa dem att delta genom att fraga fragor mm.

Fler och fler elever har börjat komma förbi vart kontor när de vet att vi tycker det är kul med besök. Idag har vi exempelvis haft underbara Sophie och Pat pa besök och det är alltid lika kul att prata med dem!
Ar riktigt haftigt att se hur Sophie har utvecklas under 6 veckor fran att ha varit blyg och inte saga ett ord pa engelska till att bli självsäker och tom. kan skämta med oss. Riktigt kul att se!

Just nu sitter jag och läser igenom deras sma uppsatser om "the spring festival". Nar jag pratar om Sverige far de äldre sedan till uppgift att skriva och berätta för mig hur de firar "the spring festival" och de far även jämföra det med hur vi firar jul. Texten jag läser nu handlar om hur man gör olika Dumplings med sma bilder och beskrivning, vilket är kul att läsa!

Nu har jag snart lektion..! Kram



Kommentarer
Postat av: Sofie

Visst ar det roligt att se eleverna utvecklas?! :)

Har en liten tjej i min klass som fram tills for nagon vecka sen knappt sa ett ljud till mig, varken under lektionerna eller annars heller. Men nu racker hon upp handen titt som tatt och leker med mig pa rasterna :) Sa himla kul att se, det varmer verkligen...

2009-11-26 @ 15:06:35
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0