Namnbyte pa bloggen

Jag maste erkanna att jag aldrig anvander mitt vackra kinesiska namn Qiu Lì lì, utan bara anvander mitt roliga och halvknappa namn Ma li. Varfor?

Jo, var larare Crystal gav mig det namnet och i borjan tyckte jag inte alls om att ga under namnet "vacker hast", men eftersom hon kallar mig Mali hela tiden sa har jag sa smaningom borjat vanja mig vid namnet. Dessutom kunde jag omojligt saga att Mǎ (vilket betyder hast) art fult, eftersom Crystal sjalv heter det i efternamn.

Sa dags for namnbyte pa bloggen..

Hejda 秋 莉莉 (Qiu Lì lì) och hej 馬丽 (Mǎlì)

Kommer dock fortfarande behalla mitt fina namn Qiu Lì lì som ett inofficiellt namn haha.

Kommentarer
Postat av: Alina

why do they call u mali?

normally that means Mary:)

2009-11-29 @ 09:34:12
Postat av: Sandra

Because they thought it soudns like my last name: Malmberg..



haha, and maybe they think the meaning "beautiful horse" suits me?! ;)

2009-11-30 @ 06:01:06
Postat av: Alina

i guess its the horse that suits:)

i am soo looking forward to january!

2009-11-30 @ 10:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0