Mr. Bean- en succe

Mandag, vilket betyder ny vecka och nya lektionsplaneringar. Den har veckan ar det Mr. Bean som galler och en Mr. Bean lektion med froken Ma Li ser ut som foljande:

1. Introduktion temat/ vack intresse: lat eleverna prata om temat "semestrar och hotell" alt. prata om min senaste semester.
2. Introducera nya ord: skriv upp olika kategorier pa tavlan som har med hotell att gora (ex. "documents", "places", "things we do", people") och lat eleverna anvanda sin ordbok for placera olika ord i ratt kategori (ex. "reception", "bellboy", "to check in").
3. Ova uttal, betydelse intonation: sag orden och lat eleverna upprepa. Sedan far de forklara orden pa engelska for att vsia att de forstar. Fragar ocksa fragor hela tiden for att forsakra mig om att de hanger med.
4. Introducera Mr. Bean kort
5. Dela ut fragor: ge eleverna nagra minuter att lasa igenom fragor om avsnittet " Mr.Bean in room 426 part  1" som  de ska se.
6. Se avsnittet: 15 min movie- time.
7. Svara pa fragor: ge eleverna tid att diskutera fragorna tillsammansi mindre grupper. Ga runt och hjalp till och lyssna.
8. Diskutera: lat hela klassen diskutera filmen och ratta svar pa fragorna.

Har haft en lektion idag, vilket faktiskt gick stralande. De absolut alskar Mr.bean och jag har aldrig hort dem skratta sa mycket. Vissa skrattade sa dem grat och alla var helt inne i filmen. Hade svart att halla mig for skratt nar alla satt och gapskrattade. Det var ocksa ett mycket bra satt att fa alla elever att prata eftersom de alla gilalde filmen och hade nagot att saga om dem. En av mina basta lektioner hittills, helt klart...

Nu har jag bara 3 lektioner kvar, wiho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0