Jag vill ha mer jul, ge mig..mer jul

Julen har kommit till Shenyang. I stan har de hängt upp julpynt och de har börjat sälja juldekorationer i de större köpcenterna. Därför bestämde Mel och jag oss för att ha en riktig jul helg- även om vi var en vecka för tidiga- eftersom vi inte kunde halla oss. En decimeter snö, klarbla himmel, 5-10 minus, juldekorationer i stan, jul-latte pa Starbucks, pepparkakor fran Ikea. Kan det bli bättre?

Sa vi tog bussen till Wu ai och handlade en hel del julpynt sa att vi kunde dekorera vart kontor och vara lägenheter. Vi köte allt fran tomtar, glitter, julgranskulor till julstrumpor till tomteluvor och resultatet blev riktigt bra. Vara rum känns mer hemtrevliga nu!
Var riktigt roligt att springa runt inne pa marknaden, pruta och komma ut med tva stora kassar utan att ha spenderat mer än 30 kronor.

Vi har ocksa laddat ner en hel del julmusik och julskivan är alltid pa. Seb tycker att vi är tokiga som börjar redan i November, men är det julstämning sa maste man passa pa. Om tre veckor kommer Jami och da ska vi försöka oss pa att baka julkakor. Planen är att vi ska baka en hel del kakor som vi sedan ska ha pa julafton som firas i Beijing i Jamis och Anders lägenhet, där jag bodde förrut.

Aja, nu ska vi äta lite godis (kinesiska jordnötskakor) och dricka mjölkte (vi blir mer och mer kinesiska).

Kram



Kommentarer
Postat av: Sofie

Aaaah, jag ar avundsjuk! :P Onskar det var lite julstamning har... Men nej, 10 plusgrader och inga juldekorationer har inte(eller jo, en liten hylla i vart supermarket...). Langtar till jul i Beijing! :)

Du skulle inte ha skickat den dar lanken btw. Har lyssnat ihjal mig pa julmusik haha :P

2009-11-23 @ 13:31:13
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0