Forsta riktiga snon och Mel aker till Dalian som ar kant for sina strander


Vart skolcampus. Fick nyss reda pa att alla lektioner ar framflyttade en timme pga. att alla aldre elever  (fast bara killarna) ar ute och skottar.

Denna helg var jag sjalv i Hunnan, var "stad" utanfor Shenyang.  Mel och Lisa akte till Dalian- kant for sina vackra strander- men jag valde att stanna hemma for att spara pengar till Thailand och Shanghai. kandes ocksa som fel sasong att aka till Dalian, men enligt Mel var det ett flertal som badade trots kylan.

Pa Lordagen skypade jag antligen med mamma, vilket jag sett fram emot. Har saknat att prata med henne och hora hur de har det dar hemma!
Jag och Sofie planerade aven Thailand och fick hjalp av mamma att boka biljetter.

Pa kvallen tog jag den iskalla bussen in mot stan och traffade Johanna och Kira for att ata middag. Vi at pa en restaurang dar de angade maten och det var otroligt gott. Daremot ar det svart att fa tyskar att bestalla annat an ris, potatis och brod- men lyckades overtyga dem att prova en gronsaksratt- som de faktiskt tyckte om. Deras omrade ar som varat (fast mycket storre) och det finns inga vasterlanningar dar. Holl pa att skratta ihjal oss nar en kille gick forbi restaurangen, vande sig om, oppnade munnen och rastirrade. Pricken over i var nar han helt plotsligt halkade (som pa ett bananskal) pa isen. Bade han och vi skrattade!

Efter middagen hade vi filmkvall i deras iskalla lagenhet med Julian. Vi sag Benjamin Butomms otroliga liv och drack litervis med Julians citronte. Sedan sov jag over pa deras inte helt bekvama soffa och jag fick lana tva dunnjackor och massor med tacken for att halla mig varm haha. Har aldrig sovit med sa mycket klader pa!

Dagen efter at vi frukost pa Deo Coffe (vasterlandsk- kinesisk restaurang) och sedan drog jag och Johanna till Wu ai market (det billigaste shopping stallet har). Jag investerade i en dunnjacka (killmodell), vilket skulle visa sig vara ett riktigt toppenkop. Damjackorna var for sma och dessutom tunna som varjackor.

Efter var shoppingtur akte jag hem eftersom jag kande mig krasslig. Madde dock bara samre och samre och pa Mandagsmorgonen var jag sa pass sjuka att jag stannade hemma. Har faktiskt bara vantat pa att jag ska bli sjuk, konstigt om jag inte hade blivit det- sa kallt och ingen varme. Daremot var det trakigt att vara hemma, aven om jag hade en del filmer att kolla pa.

Idag mar jag dock battre, aven om battre fortfarande betyder att jag ar sjuk. Var dock inte var kul att jobba igar da jag madde riktigt daligt, men kande att jag inte ville stanna hemma langre. Vi maste namligen ta igen alla lektioner vi missar, vilket betyder en riktigt stressig vecka!

Tur att Melanie overraskade med pepparkakor fran Ikea i Dalian, att vi har vart nyponte pa kontoret och att resan till Thailand ar bokad. Okar motivationen nagot, speciellt nar termometern visar pa -19...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0