Underbara Shenyang


Jag och klass 2 grade 7 (40% var sjuka)


Världensgodasteris-för-3-yuan mannen


Jami kom pa besök fran Beijing. (the heart-shaped pic Jami ;)


Kira, Mel, Johanna och jag utanför the tombs (the Chinese photo)


Härlig höstdag!


2 ganger Tyskland och jag.


Utflyktgänget utanför the tombs.



Mellis


Mitt nya hem


The swing restaurant, Johanna (th) är inte riktigt nöjd med sin beställning haha.


Resultatet av  Melanies nya kinesiska bordsskick.


Party


Adam (fr. Eng) är sugen pa tarta.


Johanna och jag (maste huka för att komma med i bild ha)

Hade en underbar helg denna vecka som borjade redan i Fredags med finbesok fran Beijing. Min kara Jami och jag hade en supermysig dag i en park inne i stan. Vadret var toppen: klarbla himmel, varmt och soligt sa vi satt ute i princip hela dagen och lyssnade pa kinesisk gatumusik, sag pa upptradanden och pratade om allt vi varit med om den senaste manaden.

Sedan motet vi upp med Lisa, "the queen of the underground market" och vi besokte fashion street och kopte mjolk te (som ar valdigt populart av nagon anledning vi inte kan första). Sedan motte jag och Jami upp britterna for middag, medan Lisa och Mel gick pa Kung fu. Hade en riktigt rolig och trevlig middag med Oley, Adam, Blandine och Jami forstass. Vi kom fram till att Oley ar en katastrof i koket efter kommentaren "but Lisa why did you buy noodles, we don't have an oven". Kara Oley trodde namligen att man lagger nudlarna pa en plat, skjutsar in dem i ugnen och sen ar de mjuka och klara. Kanske ar detta anledningen till att hon alltid ater ute hemma i England..

Hur som helst fortsatte helgen med en underbar Lordag. Jag och Mel motte upp tyska Johanna och Kira kopte varsin wrap (supergott) och tog bussen till the tombs. Vadret var lika pa pa Lordagen sa vi hade en heldag i the tombs och parken runt omrking. Var alltid lika kul nar vi bad nagon att ta ett foto pa oss alla fyra: av nagon anledning beskar de bilden sa att sevardigheten inte kom med eller sa la de sig pa marken for att fa till "the perfect angle", dvs. en sne bild underifran. Dessutom fick vi stalla upp pa en hel del bilder, 3 och en halv blondiner tillhor inte vanligheten i Shenyang...

Kvallen fortsatte med middag pa "the swing restaurant", en grillrestaurang med gungor, myspys. Sedan hade vi sjalvklart var mandarin lektion med Crystal (alla var supertrotta och halvsov) och efterat motte vi upp med de andra pa KNIGHLEADERS bar. Det var namligen bade Thores och Josies fodelsedag sa vi firade med tarta och presentoppning.

Sondag var inte samre. Jag och Mel hade en relax morgon, dumpling frukost pa Perfect food och sedan drog vi in till stan och shoppade.Efter shopping och Kungfu handlade vi 1 kg gronsaker for 3 kronor och akte hem och lagade var specialite: aubergine med vitlok serverad pa baguette och var pizza special. Kvallen avslutades med Narnia, vilket ar vart lektions material för nästa vecka...

Kramar






Kommentarer
Postat av: Sofie

Brr, ser kallt ut du! ;) Inte avundsjuk pa det :P. Men ser ut som du har kul trots det!



Fick du mitt sms i helgen? Fick inget svar namligen... Kan val horas pa skype el. msn nagon kvall?

KRAM!

2009-11-09 @ 05:26:11
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Postat av: Sofie

svar: Saknar dig med! :) forsokt ringa och sms:a men far ej tag pa dig? Skype ikvall? Kan fran typ 17.30... Eller imorgon?

HAr lunch mellan 11.30-13, sen slutar jag vid 17 sa efter 17.30 funkar... galler varje dag ;) Nagot som funkar for dig?

Kram!

2009-11-11 @ 04:48:06
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0