"The lesson is cancelled due to our skipping rope exams"

Varför har jag inte lektion nu?
Jo, fick just reda pa att min lektion är inställd av en elev som kom förbi kontoret och sa: "The lesson is cancelled due to our skipping rope exams". Examinationen började för 10 min sedan, men ordet framförhallning har inte natt Kina än.

Hur som helst, hela veckan har jag haft muntliga exams med mina elever och jag är riktigt imponerad över hur mycket bättre deras engelska har blivit. Jag är framförallt imponerad över hur mer självsäkra de har blivit när det kommer till att prata och uttrycka sig pa engelska.

Under mina förberedande lektioner körde jag hart pa att lära dem användbara konversations fraser, vilket har gett resultat. Inga fler "neiga", vilket ar deras motsvarighet till "hmmm" och framförallt inga fler "because it is so interesting". Yes!

Examinationen gar till sahär:
1. De presenterar sig kort och pratar om ett ämne som de valt.
2. Jag fragar fragor som är baserade pa deras presentation.  

Efter redovisningen fyller jag snabbt i ett formulär där jag graderar deras: grammar, pronunciation, communicative skills, fluency and vocabulary fran 80-100 poang (well, skalan är fran 0-100, men 80 ar det lägsta de kan fa av nagon anledning) och sedan ger jag dem deras slutgiltiga betyg.

De flesta eleverna är nervösa när de kommer in eftersom de har stor press pa sig hemifran, men oftast se slappnar de av efter att vi har pratat ett tag. Vissa vagar även skämta när de blir varma i kläderna, vilket alltid är lika kul!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0