Nyponsoppa

Har haft en riktig mysig halvtimme pa kontoret. Pat kom forbi och vi satt och googlade svenk julmat och jamforde med traditional kinesisk mat medan Mel skrev julkort. Det ar alltid lika trevligt nar Pat kommer forbi och det ar riktigt kul att hora hur hennes engelska har utvecklas. Dessutom kommer hon alltid hit sa fort hon har en liten lcuak i schemat..

Hur som helst satt vi och dregglade over kottbullar, prinskorv (!), pepparkakor och lussebullar och jag kom pa att jag faktiskt hade svensk mat i byraladan- nyponsoppa. Eftersom Pat ar intresserad av mat sa bestamde jag mig for att ge henne en pase. Sa jag skrev en liten beskrivning pa baksidan hur det ska tillagas och hon blev riktigt glad nar jag gav det till henne. Hon sken som en sol, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0