Mina elever är ända bäst

Jobbade extra i helgen för att hjälpa Ellen som var sjuk. Vanligtvis jobbar hon pa ett language center pa helgerna dit de rikare familjerna skickar sina barn för att öva upp sin engelska. Detta language center var helt olikt där jag vanligtvis undervisar- med färgranna väggar, mycket lek och mottot "Engelska ska vara kul" till skillnad mot vara gra toner och strikta regler pa Yucai.

Eleverna som jag undervisade var 3-10 ar gamla, dvs. kindergarten- och primary kids. Som vanligt var det varken ordning eller reda sa jag hade ingen aning vad som väntade när jag klev in i klassrummet- vilken alder, antal elever, material osv.- sa fick improvisera. Improvisera är nagot du helt enkelt maste vara bra pa i Kina!

Lektionerna gick bra, lekte en hel del lekar och sjöng sanger. Däremot var det världens jobb att undervisa sa unga elever och fa dem angegerade sa det tog en hel del energi att spendera förmiddagen pa skolan. Kom ocksa fram till att jag föredrar mina äldre elever. De är svarslagbara...


Underbara Heidi.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Alskar din swenglish sandra, "svarslagbara"? Svarslagna eller oslagbara kanske du menade, haha :P

Sorry att jag ar en san besserwisser men jag kunde inte lata bli!

Kram

2009-12-21 @ 09:59:36
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Postat av: pappa

Hej Gumman



Stoooor julkram från

mamma, pappa, cecilia och farmor.

tyvärr har både mormor och morfar blivit magsjuka.

Nu är det dan före,dan före dan före avresedagen.

snart kommer vi...

2009-12-24 @ 13:41:20
Postat av: Evelina

Har någon blvit lite för fin för att uppdatera? Jag vill veta vad som händer!! ;) puss

2010-01-02 @ 10:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0