Lucia i skidbacken



Ni hao,

Har aterigen haft en riktig super helg! Crystal och jag bestamde oss for att arrangera en liten skidresa over dagen och vi lyckades riktigt bra. Det finns tva skidstallen att aka till i narheten av Shenyang, en i norr och en i soder och vi bestamde oss for att aka till bergen i soder. Efter en timmes resa i var gulliga minibuss borjade aventyret...

Det var bara Mel, Serana och jag som hade akt skidor tidigare- vilket gjorde det extra kul. For de som stod pa skidor for forsta gangen var det en utmaning att bara satta pa sig pjaxorna och halla i stavarna. Som tur var finns det en rnyborjarbacke dar de stannade de forsta timmarna medan jag, Mel och danska Serena tog sittliften upp till den hogsta toppen. Var underbart att aka skidor och njuta av riktigt harligt soligt vader fran toppen!

Jag och Serena hyrde hela skidoufitt -kitet, med skidjacka och skidbyxor och dessutom fick jag mina gulliga Miffy-skidor haha. Nar vi kom tillbaka till nyborjarar backen kunde vi se hur de andra borjat fa in tekniken. Helen och Laura hade till och med skaffat sig en skidlarare..

Var som sagt en ritkgit rolig och lyckad dag med skidakning, picknick fran bageriet och manga skratt och framforallt en hel del vurpor. Roligast var nar vi skulle posera for ett foto emd nagra kineser och Mel sa: "Let's lift the skies" och nio personer sa "I can"t", men gjorde det iallfall. Detta slutade med att alla ramlade, lag pa marken och gapskrattade (se bild nar Helen borjar ramla ovan)...

Hade en mysig bussresa pa vagen hem med provsmakning av julgodis fran olika lander: Kina, Sverige, Danmark, Wales, och Tyskland. Ar alltid lika trevligt att umgas med var lilla Shenyang-grupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0