Engelska lärarna kommer att glänsa pa Fredag!!

Idag kom Carol, en av de kinesiska engelska lärarna förbi vart kontor och bad mig att läsa en dikt som de kinesiska engelska lärarna skrivit tillsammans. Dikten var helt ok, men engelskan var sisadär och den handlade mest om hur fantastisk skolan är (saklart).

Sa imorgon ska jag ha en hemlig "lektion" med engelska lärarna eftersom de vill ha "the right intonation, pronunciation and use the right body language" och överraska de andra lärarna när de läser dikten under en ceremoni arrangerad av skolan pa Fredag. Varför fragar de mig haha?! Att läsa dikter är inte en av mina styrkor, men ska göra mitt bästa. GO English teachers!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0